Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising, ook wel bekend als ‘zoekmachine adverteren. Het is een manier om via betaalde advertenties uw producten en diensten in zoekmachines zoals Google onder de aandacht te brengen bij internetgebruikers. SEA zorgt voor een betere vindbaarheid van uw producten of diensten op basis van zoekwoorden die relevant zijn voor uw bedrijf en overeenkomsten hebben met uw producten en/of diensten. In principe vergroot u met SEA uw relevantie en vindbaarheid. De meest bekende vorm van SEA is Google Adwords, maar u kunt ook adverteren in zoekmachines met bijvoorbeeld Bing Ads van Microsoft.

Hoe werkt SEA?

U kunt bij Google of Bing een advertentie kopen en deze verschijnt dan boven de organische (niet-betaalde) zoekresultaten. Zowel Google Adwords als Bing Ads werkt met een zogenoemd Pay-per-click systeem. Dit houdt in dat er voor elke keer dat een bezoeker op uw advertentie klikt, een vast bedrag moet worden betaald door de adverteerder. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van de populariteit van een zoekwoord en onder andere de kwaliteit van uw advertentie en website. U kunt zelf uw dagbudget bepalen, zodat u nooit te veel betaalt. Bent u door uw dagbudget heen? Dan wordt de advertentie de resterende tijd van de dag weggehaald en zal deze pas de dag erop weer zichtbaar zijn bij de doelgroep. Google en Bing proberen uw advertentie zo optimaal mogelijk verspreid over de dag te vertonen, maar u kunt er ook voor kiezen om uw advertentie op bepaalde tijden te laten vertonen.

Hulp nodig?

Het juist instellen en monitoren van een SEA campagne is tijdrovend werk. Wij van It-Depends zouden u graag helpen bij het vinden van een online marketingbureau die dit voor u kan realiseren!

" Zakendoen is als fietsen. Of je blijft trappen, of je valt om. "

-Frank Lloyd Wright

Vraag hier uw gratis website scan aan!